Korsrygg-smerter og Ortoser som hjelper

Smerter i korsryggen hindrer mange fra å trene. Men fysisk aktivitet er anbefalt ved korsryggsmerter, og er i seg selv et viktig tiltak for behandling av korsryggsmerter og hofte.

Med mindre man har fått påvist noe helt spesielt av legen, bør man absolutt trene selv om man har smerter i korsryggen, sier våre trening og terapeut eksperter. Ryggstøtte ortoser kan aboslutt hjelpe under trening for å gi gode resultater ved smerter i korsrygg.

En sterk rygg tåler mer belastning, og fysisk aktivitet kan lindre smerte i korsrygg.

Muskelsmerter i korsryggen kommer ofte av ensidig belastning og feil holdning over tid.

– Kontorarbeidere med stor mage kan lett få fremovertiltet bekken og svai korsrygg som fører til smerte i korsrygg og mage. Musklene på fremsiden av hoftene blir korte, og musklene i baken blir svake. Dette, samme med liten bevissthet omkring holdning, skaper ubalanse i fysikken, og kroppen svarer med smerte i korsryggen, forklarer Rustaden.

Spesifikke mage- og ryggøvelser har heller ingen dokumentert effekt, men generell styrketrening forebygger både overvekt og korsryggsmerter, og er absolutt å anbefale.

Leave a comment

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.

Stay up to date
Register now to get updates on promotions and coupons.

Vi bruker informasjonskapsler (”cookies\") for å gi deg en best mulig shoppingopplevelse. Personvern and Generelle vilkår

15% AVSLAG ALLE VARER UANSETT FØRPRIS !

Gjelder også salg varer !

Bruk promokode : KUNDE15

Shopping cart

×